Érzékenyítő foglalkozások II.
EFOP 3.1.6-16-2017-00024 A köznevelés esélyteremtő szerepének erősítése című projekt keretében érzékenyítő foglalkozás megszervezése az óvodás illetve általános iskolás, alsó-felső tagozatos tanulók érzékenyítése a különböző fogyatékossági típusokra, a fogyatékos emberek mindennapjainak, nehézségeinek szemléltetése, bemutatása
Adventi koszorú gyertyagyújtás, Répa mese bábokkal való eljátszása, karácsonyi dalok, kézműves foglalkozás.
A jelenlévő fogyatékkal élő gyermekek és a tipikus fejlődésű ép gyermekek számára természetes volt, hogy együtt tölthették ezt a délelőttöt. kíváncsiak, érdeklődnek egymás iránt, örülnek, hogy együtt élnek meg élményeket. A többségi óvodába járó gyermekek pedig megismerhetik speciális nevelési igényű társaik életét, elősegítve ezzel a társadalmi integráció elfogadását.
Érzékenyítő foglalkozások II.
EFOP 3.1.6-16-2017-00024 A köznevelés esélyteremtő szerepének erősítése című projekt keretében érzékenyítő foglalkozás megszervezése az óvodás illetve általános iskolás, alsó-felső tagozatos tanulók érzékenyítése a különböző fogyatékossági típusokra, a fogyatékos emberek mindennapjainak, nehézségeinek szemléltetése, bemutatása.
Cél: A fogyatékosokkal és esetleg családjaikkal együtt töltött minőségi idő segíthetne talán a leghatékonyabban lebontani a fennálló sztereotípiákat a megszólított gyermekcsoportok gondolkodásában. Hiszen a kisgyermek, ha megtapasztalhatja, ha lehetősége van arra, rugalmasan tud alkalmazkodni a fogyatékos emberhez, gyerektársához. Őszinte kérdéseit, ha van kinek feltennie, és azokra választ kap, ha közös élményekben lehet része fogyatékos társaival, egy életre biztosított részéről az empatikus odafordulás, az együtt érző, méltányos segítségnyújtás a kellő élethelyzetekben. Ennek megteremtéséhez, biztosításához, mind a fogyatékos, mind az egészséges gyermeknek joga van. Ezt szeretnénk segítséget nyújtani ezekkel a kulturális programokkal.
Zenei előadás gitár kíséretében, Mikulás csalogató énekek, kézműves foglalkozás
A jelenlévő fogyatékkal élő gyermekek és a tipikus fejlődésű ép gyermekek számára természetes volt, hogy együtt tölthették ezt a délelőttöt. Személyes tapasztalatom, hogy a mezőmegyeri lányok, feltöltődve és élményekkel gazdagodva tértek haza. A Napraforgós gyerekek pedig szeretettel és érdeklődéssel fordultak a vendégekhez.
Érzékenyítő foglalkozások I
EFOP 3.1.6-16-2017-00024 A köznevelés esélyteremtő szerepének erősítése címmel a súlyos és halmozott fogyatékossággal élő gyermekeket ellátó intézmények szakmai fejlesztésének támogatása érdekében” kiírt pályázat keretein belül érzékenyítő program a súlyosan, halmozottan fogyatékos gyermekek társadalmi elfogadásának segítése.
Nagyon örömteli volt, hogy rengeteg saját élményt osztottak meg velünk a tanulók, nagyon jó „hasonlatokat” hoztak. Kiderült, hogy többen kerültek már kapcsolatba fogyatékos személyekkel. A tanulók kis csoportokban vettek részt az érzékenyítésen, mindenki érdeklődő és nyitott volt a bemutatónkra és a gyakorlatban is szívesen próbálták ki az eszközöket.
Kompetens szülő programsorozat
EFOP 3.1.6-16-2017-00024 A köznevelés esélyteremtő szerepének erősítése című projekt keretében különböző sérüléssel élő gyermekek, fiatalok valamint családjaik lehetőségeinek szemléltetése esetbemutatásokon keresztül
Kliens-út alakulásának lehetőségei, kliens-út alakulását befolyásoló tényezők, intézményi lehetőségek Békéscsabán, esetbemutatás, kedvezmények, lehetőségek.
A délelőtti előadás nagyon pozitív élmény volt. Úgy érezzük, hogy sikerült egy leszűkített, de átfogó képet adnunk a témáról az érdeklődőknek. Reméljük, hogy az előadássorozat többi alkalmára még több résztvevő tud majd ellátogatni. Az előadás témái, gondolatmenete pedig továbbfolytatódott a délutáni konzultáció alkalmával.
Szünidei matiné II.
EFOP-1.3.7-17-2017-00133 számú - Együtt az esélyegyenlőségért Békés Megyében projekt keretében a rendezvény egy interaktív zenés-bábos programmal kezdődött, ez alatt szabadon használhatták felnőtt segítsége mellett a részükre, mozgásfejlesztő eszközökkel megépített akadálypályát. Érdeklődéssel kapcsolódtak be az éneklésbe, zenehallgatásba, és vették kezükbe a dalok témájához kapcsolódó bábokat. Ezzel is elősegítve a kommunikációs készségük fejlődését. Sikerélményt jelentett számukra az akadálypályán való többszöri végighaladás. Észre sem vették, miközben mozogtak számtalan inger érte őket, mely kihat az észlelési, tapintási, egyensúlyi rendszerük fejlődésére. A kézműves foglalkozásoknál igyekeztünk változatos technikákat összeválogatni, fejlesztve a kreativitást és megismertetve az alkalmazott technikákat. Voltak, akik több alkotást is készítettek. Jó hangulatú, nevetéssel teli napot tölthettünk el egymással, színesítve a nyarat.
Szünidei matiné I.
EFOP-1.3.7-17-2017-00133 számú - Együtt az esélyegyenlőségért Békés Megyében projekt keretében ez a nap egy hosszabb zenés gyermekműsorral kezdődött – Berényi Nagy Péter interaktív műsorában a dalok mellett szerepet kapott a rajzolás is. A műsort a fogyatékkal élő gyermekek élvezettel nézték és aktívan részt is vettek. A zenés gyermekműsor után következett a kézműves foglalkozás és közben folyamatosan használatba vehették az udvaron felállított ugráló várat, mozgásos-ügyességi játékokat, melyek nagy sikert arattak. A kézműves foglalkozás témája a nyár volt, dekorgumiból színes halakat készíthettek, melyekkel később horgászos játékot is játszhattak. A csoportok közösen alkothattak a csoportszobájuk ajtajára, vízpartot idéző koszorút. Terményekben kereshettek kincseket, dobhattak célba, óriás buborékot varázsolhattak és ügyességi játékokban vehettek részt. Szebbnél-szebb alkotások születtek, a gyerekek többször is visszatértek a kézműves asztalokhoz a program idején. Élményekben gazdag, eredményes rendezvény volt a Matiné programunk I. alkalma.
További képek itt és a galériában.
Tolerancia tábor
EFOP-1.3.7-17-2017-00133 számú - Együtt az esélyegyenlőségért Békés Megyében projekt keretében tolerancia tábort szerveztünk. Meghatározott feladata volt a közösségfejlesztés, közösségbe vonás, különös tekintettel a fogyatékkal élő személyekre. A mi esetünkben az intézményünkbe járó gyermekek bevonása ebbe a programba fiatal segítőik (általános és középiskolás korúak) segítségével történhetett meg. A tábor fiatal résztvevői 3 és 20 év közöttiek voltak. A segítők között is olyan autizmussal élő fiatal tevékenykedett, aki autizmusa ellenére középiskolai tanulmányait integrált keretek között, többségi oktatási intézményben folytatja. Ezzel is igyekeztünk közelebb hozni a különböző sérüléstípusba tartozó gyerekeket egymáshoz, így távlatokat nyitni arra vonatkozóan, hogy a későbbi életszakaszban milyen lehetőségeik vannak.
Érzékenyítő foglalkozások I
EFOP 3.1.6-16-2017-00024 A köznevelés esélyteremtő szerepének erősítése című projekt keretében érzékenyítő foglalkozás megszervezése az óvodás illetve általános iskolás, alsó-felső tagozatos tanulók érzékenyítése a különböző fogyatékossági típusokra, a fogyatékos emberek mindennapjainak, nehézségeinek szemléltetése, bemutatása.
Kerekesszékes akadálypálya, szagló dobozkák, „egy kezes” játékok, alternatív kommunikációs eszközök
Nagyon örömteli volt, hogy rengeteg saját élményt osztottak meg velünk a tanulók, nagyon jó „hasonlatokat” hoztak. Kiderült, hogy többen kerültek már kapcsolatba fogyatékos személyekkel. A tanulók kis csoportokban vettek részt az érzékenyítésen, mindenki érdeklődő és nyitott volt a bemutatónkra és a gyakorlatban is szívesen próbálták ki az eszközöket